Реклама

Реклама

Звіт завідувача

 

 Звіт завідувача  дошкільного навчального закладу загального розвитку

(ясел-садка) «Берізка» за 2013-2014 навчальний рік

Юридична адреса закладу08324 Київська область, Бориспільський район, село Гора , вулиця Тургенєва,  будинок 5

Телефон 04595-3-62-74

E-mail: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Мова навчання та виховання: українська

Заклад має власну ділянку площею 0,8 га.

Функціонує у типовому приміщенні, побудованому у 1985 році. Проектна потужність якого – 140 місць. 7 групових приміщень загальною площею 1215 кв. м. Кабінет завідуючої має площу 22м.кв,  Кабінет  медичної сестри функціонує у окремому  приміщенні площею 16 кв.м. , методичний кабінет   має площу18 кв. м., харчоблок - 42 кв .м, музично – спортивна зала 126 м.кв

Розділ І. Організація навчально-виховного процесу

1.    Організаційно-правові засади діяльності ДНЗ

1.1   Нормативно-правове забезпечення діяльності ДНЗ.

 Звіт завідувача  дошкільного навчального закладу загального розвитку

(ясел-садка) «Берізка» за 2013-2014 навчальний рік

Юридична адреса закладу08324 Київська область, Бориспільський район, село Гора , вулиця Тургенєва,  будинок 5

Телефон 04595-3-62-74

E-mail: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Мова навчання та виховання: українська

Заклад має власну ділянку площею 0,8 га.

Функціонує у типовому приміщенні, побудованому у 1985 році. Проектна потужність якого – 140 місць. 7 групових приміщень загальною площею 1215 кв. м. Кабінет завідуючої має площу 22м.кв,  Кабінет  медичної сестри функціонує у окремому  приміщенні площею 16 кв.м. , методичний кабінет   має площу18 кв. м., харчоблок - 42 кв .м, музично – спортивна зала 126 м.кв

Розділ І. Організація навчально-виховного процесу

1.    Організаційно-правові засади діяльності ДНЗ

1.1   Нормативно-правове забезпечення діяльності ДНЗ.

 

Статут ДНЗ «Берізка» зареєстровано 06.09.2012р. Довідка АБ № 144610 з єдиного державного реєстру . Свідоцтво про реєстрацію ДНЗ  «Берізка» серія А01 № 334272 від 27.01.2009р.  Ідентифікаційний код 36229997. Правила внутрішнього трудового розпорядку(Н №14 від 23.01.2012 року). Колективний договір схвалений на загальних зборах трудового колективу 20 грудня 2009 року протокол №2,  зареєстрований 19.02.2010 року №39.

Дошкільний навчальний заклад загального розвитку (ясла-садок) «Берізка» функціонує з 1985 року. Рішенням сесії Гірської сільської ради від 03 травня 2001 року № 27 ХХV скликання ДНЗ «Берізка » передано до комунальної власності Гірської сільської ради.

Відповідно до Статуту та потреб громадян, які проживають на території с. Гора та Гірської сільської ради заклад працює за 5-денним режимом (вихідні дні – субота, неділя) та забезпечує 12 годинне перебування дітей 

1.2.Формування дитячого контингенту.Комплектування груп дошкільного закладу дітьми здійснюється відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305  та власного Статуту (на підставі заяв батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати дошкільний навчальний заклад, довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження дитини). Відрахування дітей з ДНЗ, переведення їх з однієї вікової групи до іншої, збереження місця в закладі здійснюється відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад.

 Проектна потужність закладу – 7 груп, 140 місць.  З 1 вересня 2013 року в ДНЗ «Берізка»   виховується 185 дітей:  одна - І-молодша група раннього віку (23 дітей), дві - ІІ-молодші групи (52 дітей), дві - середні групи (60 дітей)  та дві старші групі (50 дітей). У закладі організовано облік дітей від 0 до 6 років, які проживають на території Гірської сільської ради та забезпечено 100% охоплення дітей шостого року життя дошкільною освітою

2. Кадрове забезпечення

2.1. Укомплектованість педагогічними кадрами (відповідно до штатного розпису)

Відповідно до штатного розпису заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами. Очолює ДНЗ Коваль Ніна Миколаївна, яка має вищу спеціальну освіту закінчила у 1991р.  Київський державний педагогічний інститут  ім. О.М. Горького. Спеціальність: педагогіка і психологія (дошкільна) За кваліфікацією: «Викладач  педагогіки і психології дошкільної, методист з дошкільного виховання»

    Стаж педагогічної роботи – 29 років, на посаді завідуючої  з 2005 року.  У 2013/2014 навчальному році у ДНЗ працює 14 вихователів, 1 музичний керівник , методист, практичний психолог

2.2. Укомплектованість ДНЗ обслуговуючим персоналом

Відповідно до штатного розпису заклад повністю укомплектований обслуговуючим персоналом. У 2013/2014 навчальному році у ДНЗ працюють: дві медсестри (мають середню спеціальну медичну освіту), завгосп -1, 9 – помічників  вихователя , праля -1

2.3. Плинність кадрів за останні 3 роки

2012

 

                     2013

2014

Звільнені

 

призначені

звільнені

призначені

звільнені

призначені

2

 

 

 

5

4

7

 3

6

 

2.4. Якісний склад педагогічних працівників:

Посада

освіта

Тарифікацрозряд

Кваліфікаційна категорія

середня спеціальна дошкільна

вища дошкільна

вища педагогічна

вища музична

бакалавр

7

8

9

С

ІІ

І

В

1.

Завідуюча-1

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Вихователь-14

 4

 5

 2

 -

1

 

 5

 

 4

 4

 -

1

2

3.

Музичний керівник-1

1

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

4.

Практичний психолог-1

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Педагогічний стаж

посада

стаж

до 5р.

5-10

10-15

15-20

20 і більше

1.

Завідуюча-1

 

 

 

 

1

2.

Вихователі-14

 5

 3

 1

 

 5

3.

Музичний керівник-1

 

 

 

1

 

4.

Практичний психолог

 

 

 

 

1

5.

Методист

 

 

 

 

1

 

2.5. Атестація педагогічних працівників, медичного персоналу

Атестація педагогічних працівників здійснюється відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого наказом МОН України від 06.10.2010 № 930 із змінами та

 

 

доповненнями, затвердженими МОН України від 08.08.2013 № 1135.У закладі є наступні документи щодо організації та проведення атестації:

ü     Закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Типове положення про атестацію педагогічних працівників України, затверджене наказом МОН України від 06.10.2010 № 930 із змінами та доповненнями, затвердженими МОН України від 08.08.2013 № 1135;

ü     Особові справи педагогічних працівників, у яких зберігається 1 екземпляр атестаційного листа, характеристика на працівника, який атестується, копії свідоцтв про курсове підвищення кваліфікації;

ü     Книги наказів, у яких видаються накази «Про атестацію педагогічних працівників», «Про підсумки атестації педагогічних працівників»;

ü     Копії протоколів засідань атестаційної комісії Вишенської ЗОШ І-ІІІ ступенів (І рівня);

ü     Перспективні плани курсового підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників.

Питання проведення атестації розглядаються на зборах трудового колективу. Голова атестаційної  комісії завідуюча ДНЗ «Берізка» Н.М.Коваль. Члени атестаційної комісії вивчають різні види роботи педагогів ДНЗ, які атестуються шляхом організації перегляду відкритих форм роботи (заняття, прогулянки, розваги, святкові ранки, ранкова гімнастика, інші форми роботи з дітьми), вивчення документації, оснащення робочого місця атестованого працівника. До складання характеристики, вивчення досвіду роботи педагогів, які атестуються, залучається голова профспілкового комітету ДНЗ Голубнича Н.В.

2.6. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Річний план роботи закладу передбачає організацію самоосвіти вихователів, проведення для них консультацій, семінарів-практикумів, колективних переглядів занять, свят, виставок, які проводяться як в ДНЗ, так і в районі, а також  відвідування педагогами районних методичних заходів. 1 педагог здобуває вищу дошкільну освіту. Курси підвищення кваліфікації відбуваються відповідно до перспективного плану.

2.7. Ефективність використання педпрацівниками технічних засобів навчання у навчально-виховному процесі. У кожній віковій групі є магнітофон,. Робочі місця  завідуючої ,   медичної сестри, методиста практичного психолога  комп’ютеризовано. Комп’ютер підключений до мережі Інтернет, ДНЗ має E-mail. Усі ці засоби сприяють підвищенню ефективності проведення навчально-виховної роботи з дітьми, а також обміну педагогами досвідом з колегами шляхом використання Інтернет-ресурсів.

2.8. Заохочення працівників.

Три роки підряд (2010, 2011, 2012 рр.) Дошкільний навчальний заклад загального розвитку (ясла – садок) «Берізка» отримував І місце в рейтингу серед дошкільних навчальних закладів Бориспільського району  і отримали  цінні подарунки У 2013 році  зайняли ІІ місце по рейтингу.  2012 рік      Бориспільська районна рада нагородила премією імені Олекандра  Черницького  Коваль Ніну Миколаївну завідуючу дошкільного навчального закладу загального розвитку (ясел-садка) «Берізка» с. Гора за високий рівень організації виховного процесу , створення сприятливих умов для здобуття дітьми суспільної дошкільної освіти , активну участь у житті громади району та з нагоди 21-ї річниці незалежності України  . Бондар В.Д вихователь ДНЗ приймала участь у конкурсі «Вихователь року 2013», де була нагороджена Дипломом департаменту освіти і науки КОДА та КІПОПК, як учасник обласного туру Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності працівників дошкільних навчальних закладів «Вихователь року у 2013 року» У березні 2013 року відбувся районний конкурс «Театралізація казки», у якому вихованці ДНЗ «Берізка» зайняли І місце (номінація «Українська народна казка»). У червні 2013 року колектив закладу отримав грамоту відділу освіти Бориспільської райдержадміністрації у районному конкурсі  виконавської майстерності «Веселі нотки» за високий рівень підготовки дітей усіх вікових груп з музичного виховання. У 2013 році Колектив ДНЗ «Берізка» брав участь у Всеукраїнському конкурсі   «Кращий ігровий майданчик ДНЗ»,

  За вагомі результати та сумлінну роботу працівники ДНЗ «Берізка» отримують матеріальне заохочення (премії)  згідно колективного договору три рази на рік (на 8 – Березня, День працівників Дошкільної освіти, та в кінці року за підсумками роботи за рік) від засновника – Гірської сільської ради.

2.9. Організація роботи з молодими спеціалістами.

У ДНЗ працює стабільний колектив педагогів, який має досвід роботи з дітьми. У 2013 році на вакантну посаду вихователя призначена Луба Н.В. яка не має досвіду роботи та відповідної педагогічної освіти (навчається на І курсі Переяслав Хмельницького педагогічного університету ім.Г.Сковороди ) та Петренко Т.І. яка закінчила у 2012 році цей же університет і здобула вищу  дошкільну освіту. З ними  організовано наставництво (вихователь Бондар Л.К., Тендітна О.Л.) Молоді  педагоги відвідують  заняття районної школи молодих і малодосвідчених педагогів.

2.10. Організація методичної роботи.У дошкільному закладі облаштований   окремий методичний кабінет. Який оснащений компютером та двома принтерами (лазерний чорно- білий, та кольоровим- струйним)  Методичною літературою, навчальними посібниками та наочним матеріалом

Педагоги закладу мають вільний доступ для користування  методичними матеріалами, та можливість задовольняти свої потреби у професійному самовираженні й самореалізації, саморозвитку та самовдосконаленні. У закладі організовано підписку фахових видань на суму 8540 грн., педагоги забезпечені необхідною методичною літературою, художньою літературою, дитячими енциклопедичними виданнями. Методична робота здійснюється відповідно до розділів річного плану «Робота методичного кабінету» та «Методична робота з кадрами». З метою підвищення педагогічної компетентності та майстерності педагогів проводяться консультації, семінари-практикуми, на яких розглядаються питання організації та проведення різних форм навчально-виховної роботи з дітьми, впровадження новинок програмового та методичного забезпечення освітнього процесу. У закладі організоване поглиблення  теоретичних знань педагогів шляхом ознайомлення їх з новинками педагогічної, психологічної літератури, досвідом колег. Педагогічні працівники, які атестуються, збирають теоретичні та практичні матеріали відповідно до обраної теми(конспекти занять, сценарії свят, розваг). Педагоги закладу підвищують рівень теоретичних та практичних знань шляхом участі у районних методичних об’єднаннях семінарах, фестивалях, конкурсах, семінарах-практикумах, а також навчання у вищих навчальних закладах, під час проходження курсів підвищення кваліфікації. У своїй діяльності педагоги використовують науково-методичну, педагогічну літературу, рекомендовану МОН України, а також періодичні видання: журнали «Дошкільне виховання», «Вихователь-методист дошкільного закладу», «Практика управління дошкільним закладом», «Медична сестра дошкільного закладу», «Бібліотечка вихователя дитячого садка», «Палітра педагога». На базі ДНЗ «Берізка». Педагоги закладу приймали участь у районному конкурсі на кращий спортивний куточок ДНЗ (2011 рік); у районних щорічних конкурсах «Веселі нотки», «Театралізація казки»; виставках робіт вихованців «Осінні фантазії», «Зимова казка», «Веселковий світ дитинства»

У листопаді 2013 року в ДНЗ «Берізка» для вихователів було проведено практичним психологом Голубничою Н.В.семінар – практикум з елементами тренінгу  на тему «Виховання любовю»

У березні 2014 року Проведено методобєднання з учителями початкової ланки Гірської ЗОШта вихователями ДНЗ «Наступність у вихованні та навчанні дітей в ДНЗ та школі» Виховатілі старших груп (Бондар Л.К. та Прохорова О.В.) показали  заннятя з грамоти та математики. Згідно річного плану в кожній віковій групі в кожній віковій групі вихователі показували заннятя з різних розділів програми.

2.11. Організація інноваційної діяльності ДНЗздійснюється відповідно до вимог Положення про порядок здійснення інноваційної діяльності, затвердженого наказом МОН України від 07.11.2000р. № 522, а саме:

на рівні закладу:

вихователь Бондар Л.К. працювала над реалізацією проблеми:«Проведення морально-етичних дослідів за казками й оповіданнями В. Сухомлинського»

Тендітна О.Л.  “Виховання екологічної культури дошкільників”

Вихователі    Бондар В.Д. та Науменко Т.О. працюють над проблемою:“Формування національної свідомості дітей дошкільного віку

Вихователь Прохорова О.В.   “Всебічно підготувати дитину до шкільного навчання”

 Чайка Т.М.  “Безпека дитини в довкіллі”

Практичний психолог Голубнича Н.В працює над проблемою  “Психологічна готовність дошкільників старших груп до навчання в школі”

Луба Н.С. Проблема, над якою працюю: “Спілкування дітей з природнім довкіллям.”

2.12. Проходження медичного огляду працівниками ДНЗ здійснюється відповідно до чинного законодавства. Медична сестра ДНЗ Тищенко О.П. слідкує за  дотриманням працівниками закладу графіка проходження медичних оглядів.

 

2.13. Забезпечення соціально-психологічного супроводу учасників начально-виховного процесу. За штатним розписом у закладі працює один практичний   психолог. Батьки вихованців  усіх груп у разі необхідності отримують консультації  від практичного психолога ДНЗ Голубничої Н.В. У 2014 році практичним психологом ДНЗ було проведено семінар з елементами тренінгу  для вихователів ДНЗ на тему «Виховання любовю»

 

3. Матеріально-технічна та навчально-методична база

3.1. Загальний стан території, приміщень (крім харчоблоку), їх відповідність санітарно-гігієнічним нормам. Заклад має власну територію площею 0,8 га 

На території закладу функціонує 6 ігрових майданчики з тіньовими навісами,  ізольовані один від одного, а також спортивний майданчик. Їх оснащення відповідає санітарно-гігієнічним, педагогічним та естетичним нормам, травмобезпечне для дітей. На ігрових майданчиках є пісочниці, гойдалки, каруселі,столи, лави, драбини для лазіння, ігрові комплекси.

Обладнання та оформлення спортивного майданчика забезпечують умови для проведення з дітьми ранкової гімнастики, фізкультурних занять, організації рухливих ігор, спортивних свят. На майданчику встановлено конструкції для лазіння, вкопані шини, дуги,колода для ходьби, лави.

Територія закладу добре озеленена. По периметру закладу висаджені декоративні дерева, розбито квітники, рабатки вздовж асфальтних доріжок. Квіти підбираються з урахуванням їх безперервного цвітіння у весняно-осінній періоди. Є куточок лісу, лугу, де вихователі організовують спостереження за рослинами. На території закладу виділено місце для висадки і догляду за городніми культурами.

Господарська зона знаходиться окремо від ігрових майданчиків, до неї облаштовано окремий в'їзд.  Площадка для сміттєзбірника забетонована. Сміття вивозиться регулярно.

3.2. Забезпечення музично – спортивної зали, групових приміщень обладнанням відповідно до Типового переліку.  Заклад функціонує у типовому  приміщенні, у ньому є  музично – спортивна  зала  . У сприятливі погодні умови фізкультурні заняття проводяться на спортивному майданчику, у осінньо-зимовий період – у музично спортивній залі , де також проводяться музичні заняття   Приміщення  7 групових, спальних, буфетних кімнат підтримується у належному санітарно-гігієнічному стані, обладнано відповідними меблями, технічними засобами навчання, роздатковим, дидактичним матеріалом. У всіх 7 групах створені відповідні умови для проведення усіх режимних моментів відповідно до вимог Базового компонента, програм «Дитина» , погодженого з відділом освіти та рай СЕС розкладом занять та режимом роботи. Ігрові осередки в усіх  вікових групах обладнані в достатній кількості навчальним та ігровим матеріалом.

3.3. Естетичне оформлення приміщень та упорядкованість надвірних споруд, території. Будівля ДНЗ «Берізка» обладнана централізованою системою водопостачання, в робочому стані локальна каналізація,яка викачується по мірі наповнення; має власну  газову котельню. Приміщення ДНЗ, харчоблок, овочесховище , дах  капітально відремонтовані у 2008 – 2010рр., відповідають санітарним нормам. Щороку проводиться косметичний ремонт приміщень та надвірних споруд. Засновник забезпечує заклад необхідним обладнанням та інвентарем. Приміщення групових кімнат мають належний естетичний вигляд. Облік майна ведеться систематично, списання проводиться відповідно до чинного законодавства. Матеріально-технічне забезпечення закладу на достатньому рівні.

3.5. Створення умов для корекції та лікувально-відновлювальної роботи для дітей. Усі працівники закладу створюють достатні умови для організації життєдіяльності дітей раннього та дошкільного віку. Для забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей педагоги ДНЗ проводять фізкультурно-оздоровчу роботу, забезпечують достатню  рухову активність дітей у повсякденному житті та під час занять з фізичної культури. Організовуючи фізкультурно-оздоровчу роботу, педагоги враховують стан здоров’я кожного вихованця, забезпечуючи диференційований та індивідуальний підхід. Після перенесених хвороб  педагоги знижують  дітям фізичні навантаження. Фікультурно-оздоровча робота спрямована та використання  вихователями таких форм: ранкова гімнастика та гімнастика після денного сну, фізкультурні хвилинки, паузи, загартувальні процедури. Ранкова гімнастика проводиться щоденно відповідно до режиму дня ( при сприятливих погодних умовах – на вулиці, у холодну пору – у групових приміщеннях). Після денного сну проводиться гімнастика пробудження, вправи для профілактики плоскостопості. Однак потребує покращення робота по загартуванню дітей, оскільки педагоги недостатньо використовують обливання рук , топтання по килимку, змоченому в солоному розчині, полоскання горла соляним розчином. В оздоровчий період проводиться загартування водою, повітрям, сонцем; педагоги застосовують ходіння дітьми босоніж по траві, вологому піску. У 2013/2014 навчальному році активізовано та урізноманітнено форми взаємодії педагогів ДНЗ та батьків вихованців.

Велику увагу протягом навчального року колектив дошкільного закладу приділив формуванню здоров’язберігаючої компетентності дітей. Ефективність оздоровчих заходів визначалася тим, що поєднувалася тривала комплексна інтенсивна оздоровчо-профілактична робота з корекційно-педагогічними заходами в умовах звичайного режиму життя дошкільників. Дитину оточують кваліфіковані педагоги, практичний психолог, медична сестра, які здійснюють постійний моніторинг стану здоров’я вихованців закладу, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів, призначень лікаря, підтримують інтерес дитини до власного здоров’я. У кожній віковій групі за результатами обстеження дітей спеціалістами та антропометричних вимірювань ведеться листок здоров’я вихованців, згідно з яким  проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи.

4. Організація харчування дітей

4.1. Відповідність стану харчоблоку та допоміжних приміщень санітарно-гігієнічним нормам.

Харчоблок розташований в окремому приміщенні Система водопостачання в робочому стані. Проточною гарячою та холодною водою харчоблок забезпечений. Технологічне обладнання (електроплити, електрожарова шафа із терморегулятором) в робочому стані. На харчоблоці створені умови для дотримання технології приготування страв. Холодильне обладнання: 2 холодильники на харчоблоці, 2 холодильники та 2 морозильні камери в коморі обладнані термометрами, в робочому стані. На харчоблоці створені умови для забезпечення належного зберігання продуктів харчування та продовольчої сировини згідно з умовами виробника і дотримання товарного сусідства при зберіганні швидкопсувних харчових продуктів. Розроблюючим інвентарем (дошки , ножі) харчоблок забезпечений в достатній кількості, все промарковане. Для сирих та варених продуктів є дві промарковані м’ясорубки. Столовим та кухонним посудом харчоблок забезпечений в достатній кількості. На харчоблоці створені умови для дотримання правил миття посуду, інвентарю, обладнання, вивішена інструкція щодо правил миття. Миючими та дезінфікуючими засобами харчоблок забезпечений в достатній кількості. Є бачок з кришкою для зберігання харчових відходів. Комора для сипучих продуктів обладнана стелажами, санітарний стан задовільний. Усі продукти харчування та продовольчу сировину отримуємо при наявності документів, що підтверджують їх безпечність та якість. У хорошому стані овочесховище  ( зроблено поточний ремонт у 2011році) Спецодягом персонал забезпечений в достатній кількості.

4.2. Дотримання норм харчування в ДНЗ

продукти

2013 рік

2012 рік

2011 рік

1.

М'ясо і м'ясопродукти

100

100

98

2.

Молоко, кисломолочні продукти

101

87

99

3.

Сир кисломолочний

98

100

101

4.

Сметана

111

120

105

5.

Яйце

101

100

99

6.

Риба

106

101

112

7.

Цукор

103

93

101

8.

Картопля

123

126

102

9.

Овочі

102

108

105

10.

Фрукти

100

86

114

11.

Соки

103

100

90

12.

Масло вершкове

102

108

107

13.

Олія

116

137

118

 

Середній % виконання норм

102%

103%

101%

 

4.3. Сформованість культурно-гігієнічних навичок дітей під час організації харчування.  З дітьми раннього та молодшого дошкільного віку педагоги використовують ігрові прийоми, сюрпризні моменти, власний приклад, художнє слово. Діти  знають основні вимоги до режиму та гігієни харчування, виконують правила культурної поведінки за столом, використовують доцільні способи споживання різних продуктів харчування. Старші дошкільнята самостійно накривають на стіл, прибирають посуд після їжі. У дошкільних групах є куточки чергових.

4.4. Ведення документації з питань організації харчування дітей організовує медична сестра з дієтичного харчування  Яцюта В.В. відповідно до чинних вимог.

4.5. Контроль за організацією харчування  медичною сестрою, кухарем, помічниками вихователів здійснює завідуюча  Коваль Н.М. Медична сестра Яцюта В.В. здійснює постійний контроль за якістю продуктів харчування та готових страв, технологією приготування їжі, умовами її зберігання і дотримання термінів реалізації, виконання норм харчування. За результатами контролю видаються відповідні накази. Питання організації харчування обговорюються на виробничих нарадах,батьківських зборах, при звітуванні завідуючої.

5. Медичне обслуговування дітей

5.1. Наявність медичного кабінету.  Медичний кабінет ДНЗ «Берізка» укомплектований всим необхідним для роботи.(кушетка, холодильник, проточна вода і т.д.) Наявність медикаментів відповідає переліку надання першої медичної допомоги.

5.2. Здійснення медичного супроводу дітей, надання їм у разі потреби невідкладної медичної допомогивідбувається відповідно до нормативно-правових документів.

5.3. Санітарно-просвітницька робота з дітьми, їхніми батьками та персоналом здійснюється відповідно до вимог Законів України «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Положення про медичний кабінет дошкільного навчального закладу. Профілактичні щеплення здійснюються відповідно до наказу МОЗ України № 959 від 16.09.2011 «Про порядок профілактичних щеплень в Україні». Антропометричні вимірювання проводяться 1 раз на квартал, результати заносяться у журнал антропометрії. Планові лікарські огляди проводяться 1 раз у квартал у присутності вихователя групи. Результати обстежень повідомляються батькам вихованців. Раз на рік проводиться поглиблений огляд дітей із залученням фахівців Бориспільської ЦРЛ. За результатами обстежень складається листок здоров’я. щоквартально медична сестра проводить аналіз захворюваності дітей.

Протягом трьох останніх років спостерігається зниження рівня захворюваності на ГРВІ та грип. На виробничих нарадах з персоналом обговорюються питання санітарно-просвітницької роботи. Медична сестра випускає санітарні бюлетені (1 раз у квартал). Вихователі у батьківських куточках розміщують інформацію для батьків.

5.4. Спільна робота медичного персоналу та педагогів щодо фізичного розвитку дітей. Медична сестра та завідуюча ДНЗ систематично контролюють проведення фізкультурно-оздоровчої роботи(ранкова гімнастика, за гартувальні процедури, гімнастика після денного сну). Ведеться медико-педагогічний контроль фізкультурних занять, однак ця робота потребує системності.

Розділ ІІ. Результативність навчально-виховного процесу.

І. Інваріантна та варіативна складові змісту дошкільної освіти

1. Освітня лінія «Особистість дитини». Колектив ДНЗ створює умови для всебічного особистісно-орієнтованого розвитку дітей дошкільного віку, реалізації його творчого  та природного потенціалу, зорієнтований на виховання у дітей загальнолюдських і національних цінностей. Працівники закладу керуються у своїй роботі Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Статутом закладу, іншими нормативно-правовими актами, що регламентують роботу дошкільної ланки. Колектив працює над створенням бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності;  вихованням у дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формуванням основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних навичок та навичок безпечної поведінки.

2. Освітня лінія «Дитина в соціумі». У процесі організації життєдіяльності(заняття, бесіди, проблемні ситуації, ігрова, трудова діяльність) педагоги формують у дітей навички соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовність співпереживати та співчувати іншим. Вихователі як носії суспільно-історичного досвіду надають дітям можливість вміти розуміти інших, долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, об’єднувати свої зусилля заради досягнення спільного результату , оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей. Організовуючи взаємодію з іншими людьми, вихователі вчать дітей вміти узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства.

3. Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі». Реалізація змісту освіти цієї ліній відбувається під час  занять, цільових екскурсій у природу, прогулянок. Для формування уявлень про навколишній світ педагоги використовують спостереження, розгляд картин, ігрову та трудову діяльність, дослідно-експериментальну діяльність, розповіді вихователя, читання художньої літератури. Велику увагу педагоги приділяють вихованню екологічної культури дошкільнят. Діти знайомляться з багатством рослинного світу свого регіону на території дитячого садка, де висаджено багато квітів, дерев, кущів, створено куточок лугу, лісу. Зміст освітньої роботи містить доступні дітям уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального  екологічного ставлення до природного довкілля. Вихователі дають дітям знання про живі організми і природне середовище, багатоманітність явищ природи, причинно-наслідкові зв’язки у природному довкіллі та взаємозв’язок природних умов, рослинного і тваринного світу, позитивний і негативний вплив людської діяльності на стан природи. Особливу увагу педагоги приділяють вмінню дітей включатися у практичну діяльність, що пов’язана з природою, дотримання дітьми правил природокористування.

4. Освітня лінія «Дитина у світі культури» передбачає формування у дітей почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, художньо-продуктивних навичок, самостійності, культури та безпеки праці. Педагоги вчать дітей оволодівати різними видами предметної та художньої діяльності, у результаті чого у дітей формується емоційно-ціннісне  ставлення до процесу та продуктів творчої діяльності. Художньо-естетичний розвиток дітей здійснюється на заняттях з образотворчої діяльності та у результаті організації самостійної художньої діяльності дітей. На заняттях з образотворчої діяльності вихователі знайомлять дітей з різними жанрами та видами образотворчого мистецтва:живописом, графікою, скульптурою, декоративно-ужитковим мистецтвом. У процесі образотворчості діти застосовують нетрадиційні техніки малювання; дітей знайомлять з різними художніми матеріалами, вони мають змогу обирати кольори, експериментувати. На заняттях та у процесі самостійної художньої діяльності діти використовують різноманітний матеріал(папір, тканини, нитки, солоне тісто, природній матеріал, вата, ґудзики, олівцева стружка, макаронні вироби, крупа). Дітей вчать оволодівати технікою оригамі та паперовою пластикою. Під час образотворчої діяльності дітей привчають працювати охайно, творчо. Велику увагу вихователі приділяють створенню колективних робіт. Роботи вихованців демонструються на районних виставках. Старші дошкільнята на заняттях з художньої праці працюють з природним, покидьковим матеріалом.

У процесі музичної діяльності дітей вчать виразно співати дитячі пісні, володінню елементарною технікою виконання хороводів, танців, музичних ігор, рухів. Вихованці творчо співпрацюють з однолітками і дорослими заради спільного успіху в музично-театралізованих розвагах і святах. Під час театралізованої діяльності дітей вчать створювати сценічний образ за допомогою експресивних засобів (мовлення, міміки, жестів, рухів, музики, танців, співу).

5. Освітня лінія «Гра дитини». Ігрова діяльність як провідний вид широко використовується під час організації життєдіяльності дітей протягом дня. Пріоритет надається творчим іграм (сюжетно-рольовим, будівельно-конструкторським, іграм-драматизаціям) та іграм з правилами (дидактичні, рухливі, хороводні). Різні види ігор використовуються з урахуванням віку дітей, їхніх ігрових інтересів, місця гри в режимі дня, місця проведення, сезонних умов. Організовуючи різні види ігор, вихователі розвивають у дітей творчі здібності, самостійність, ініціативність, організованість та формують стійкий інтерес до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому. У кожній віковій групі створені ігрові зони відповідно до віку дітей. Це – набори ігрових меблів, атрибути до сюжетно-рольових, настільно-друкованих ігор, до яких діти мають вільний доступ.

6. Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі». У ДНЗ створені умови для розвитку логіко-математичних та сенсорних здібностей дошкільнят, який відбувається під час проведення дидактичних ігор та вправ, індивідуальних та групових занять, прогулянок, спостережень, бесід. Вихователі формують доступні для дітей дошкільного віку уявлення, еталони(колір,форма, величина), що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів навколишнього світу. У результаті роботи діти виявляють інтерес до математичних понять, усвідомлюють і запам’ятовують їх, розуміють відношення між числами і цифрами, обізнані із структурою математичної задачі, вміють розв’язувати задачі та приклади на додавання і віднімання в межах 10. 

7. Освітня лінія «Мовлення дитини».  Дітей вчать, що в Україні українська мова є державною і вчать спілкуватися  української мовою. Зміст освіти за цією лінією складається із роботи над  звуковою культурою мовлення, словникової роботи, граматичної правильності мови, зв’язного мовлення, діалогічного та монологічного мовлення. Мовленнєву діяльність дітей розвивають у процесі говоріння та слухання, під час якої формуються мовленнєві вміння і навички. Велику увагу вихователі приділяють формуванню комунікативної компетенції дітей: комплексному застосуванню мовних і немовних засобів, умінню орієнтуватися в ситуації спілкування, ініціативності спілкування, стриманості у спілкуванні, культурі мовленнєвої комунікації. У 2013 – 2014 навчальному році колектив ДНЗ одним з основних завдань визначив: «Розвивати мовлення дітей дошкільного віку відповідно до сучасних вимог , інноваційних технологій , методик виховання та навчання»

8. Забезпеченість варіативної складової змісту дошкільної освіти реалізується шляхом вивчення дітьми англійської мови (за бажанням батьків)

2. Організація свят, виховних та спортивно-масових заходів Свята,спортивно-масові заходи організовуються  відповідно до річного плану роботи закладу. Сценарії цих заходів зберігаються у методичному кабінеті  До проведення цих заходів вихователі залучають батьків вихованців (виготовлення костюмів, атрибутів, декорацій, виконання окремих ролей). Вихованці закладу беруть участь у районних конкурсах «Веселі нотки», «Театралізація казки» і займають призові місця.

Розділ ІІІ. Окремі питання управління дошкільним навчальним закладом

1.                План розвитку ДНЗ, планування його діяльності відповідно до вимог законодавства. ДНЗ «Берізка» у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, власним Статутом. ДНЗ задовольняє потреби громадян , які проживають на території Гірської сільської ради в здобутті дошкільної освіти, створює безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я дітей відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання. Колектив закладу працює  за річним планом роботи, який погоджується з відділом освіти Бориспільської райдержадміністрації та затверджується на педагогічній раді до початку навчального року. Окремо складається план роботи на літній оздоровчий період, який додатково погоджується з держсанепідслужбою. Стратегія розвитку ДНЗ визначена у плані розвитку ДНЗ «Берізка» на 2011-2017 роки.

2.                Внутрішній контроль, аналіз усіх напрямів діяльності ДНЗ та звітування.

 

 

 

3.                Ведення ділової документації здійснюється відповідно до вимог Примірної інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах. Завідуюча здійснює контроль за веденням працівниками закладу ділової документації. Результати контролю обговорюються на виробничих нарадах.

4.                Організація роботи щодо виявлення, підтримки та розвитку обдарованості, природних задатків і здібностей дітей. З дітьми старшого дошкільного віку проводиться гурткова робота «Квілінг» (керівник Прохорова О.В..), вихованці середньої   займаються у гуртку «Ліплення із солоного тіста» (керівник Тендітна О.Л.).

5.                Діяльність педагогічної ради. Педагогічна рада – колегіальний орган управління освітнім процесом, засідання якої проводяться 3-4 рази на рік. Форма проведення педагогічних рад – традиційна (доповідь, обговорення доповіді), на яких розглядаються актуальні питання, а саме:

ü    удосконалення методичного забезпечення навчально-виховного процесу;

ü    планування роботи закладу та вихователів;

ü    аналіз та контроль навчально-виховного процесу;

Тематика засідань педагогічних рад відповідає основним завданням роботи педагогічного колективу на навчальний рік.

6. Суспільний рейтинг ДНЗ. За  останні роки скарг на роботу колективу ДНЗ «Берізка » до завідувача ДНЗ, відділу освіти Бориспільської райдержадміністрації не надходило. Творча група ДНЗ «Берізка»   створила  власний  сайт закладу, який відкрили у 2013 році

7. Організація роботи з батьками. У закладі проводяться загальні батьківські збори (двічі на рік) та групові батьківські збори (тричі на рік), протоколи зборів ведуться. Педагоги закладу знайомлять батьків з проблемами вікового періоду і психологічного розвитку дітей кожного вікового періоду та шляхами педагогічного впливу на реалізацію цих питань. З метою підвищення  рівня педагогічної компетентності батьків у закладі проводяться виставки, консультації, анкетування й опитування батьків, ознайомлення з педагогічними виданнями. Педагоги закладу планують у журналах планування освітньо-виховної роботи з дітьми різні заходи з батьками з реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти. У батьківських куточках вихователі розміщують інформацію  з порадами щодо розвитку, навчання та виховання дітей відповідно до завдань, над якими працюють педагоги у навчальному році.

8. Забезпечення гнучкого режиму роботи груп (за бажанням батьків). Заклад працює за 12 годинним  режимом роботи за проханням батьків з 2008 року .

9. Дотримання вимог безпеки життєдіяльності та охорони праці працівників та вихованців. Для забезпечення цих вимог у ДНЗ створені необхідні умови, а саме: постійно проводитьсяінструктивно- роз'яснювальна робота з персоналом. Кожен працівник під особистий підпис  ознайомлюється з інструкцією щодо дотримання норм та вимог техніки безпеки, посадових обов’язків. Адміністрація ДНЗ проводить роботу із забезпечення в  ДНЗ норм охорони праці, протипожежної безпеки. Посадові інструкції має кожний працівник закладу, який знає вимоги інструкції і дотримується їх виконання. Перед проведенням заходів ( свят, конкурсів) видаються відповідні накази по закладу. У ДНЗ є вогнегасники, протипожежний інвентар, плани евакуації дітей та працівників на випадок пожежі. Відповідна робота проводиться з дітьми у доступній для них формі. Щороку у ДНЗ проводиться тиждень безпеки життєдіяльності. За останні 10 років  випадків травмувань дітей та працівників під час проведення навчально-виховного процесу не зафіксовано.

10. Стан роботи щодо усунення порушень вимог законодавства й недоліків у роботі, виявлених під час попереднього заходу державного контролю (атестації, інспектування).

Дошкільний навчальний заклад «Берізка»  рішенням регіональної експертної ради з ліцензування і атестації закладів освіти при управлінні освіти Київської обласної державної адміністрації визнаний атестованим за високим рівнем з відзнакою від 03 липня 2009  року (свідоцтво про атестацію серія ДНЗ

№ 001222).